Kas yra SEO?

rasymas

Ne kartą esate girdėję žodį SEO ir pastebėję, kad jis vartojamas gana neįprasta forma. Šiame straipsnyje pasistengsime aiškiai ir paprastai papasakoti, kas yra tas SEO. Pastaruoju metu rinkodaros paslaugų rinkoje atsirado daug žmonių, prisistatančių SEO ekspertais ir pateikiančių savotiškų interpretacijų. Ne visada jos yra tikslios, todėl kai kuriems gali susidaryti gana „kreivas“ vaizdas apie tai, kas iš tiesų yra SEO.

Norime išsklaidyti visus mitus ir stereotipus ir atskleisti tikrąjį SEO veidą. Remiamės didžiausiais pasaulyje SEO autoritetais ir pačia Google, kuri yra pateikusi visiems puslapių kūrėjams tam tikras gaires, kaip reiktų daryti SEO. Kas yra SEO?

SEO = Search Engine Optimization

Search Engine Optimization lietuviškai verčiame kaip Optimizavimas paieškos sistemoms. Pasiaiškinkime, ką tai reiškia iš tikrųjų.

Paieškos sistemos pasaulyje yra kelios (Google, Bing, Yandex, Baidu, DuckDuckGo, Amazon ir t.t.). Lietuvoje populiariausia yra Google. Kai paieškos sistemos populiarumas yra 90-95 proc., apie optimizavimą kitoms paieškos sistemoms kalbėti tikrai neverta.

google

Optimizavimas – turinio ir interneto puslapio pritaikymas paieškos naudotojams, kad viskas būtų patogu, naudinga ir efektyvu.

Bandykime suformuluoti savo apibrėžimą, kas yra SEO:

SEO – tai turinio ir interneto puslapio pritaikymas pagal Google paieškos sistemos reikalavimus.

Tai labai supaprastintas apibrėžimas, kurį reiktų panagrinėti plačiau. Iš dalies sutinkame su MOZ.com – populiariausio pasaulyje interneto rinkodaros tinklaraščio autorių pozicija. Pasak MOZ.com, vieno iš didžiausių rinkodaros autoritetų pasaulyje, SEO susideda iš trijų dalių:

  1. Lankytojų srauto kokybės.
  2. Lankytojų kiekio.
  3. Organinių rezultatų.

Iš tiesų lankytojų srautas yra labai svarbus, nes kiekvienas, darantis SEO siekia, kad į puslapį ateitų tik suinteresuoti žmonės. Pavyzdys: savo puslapyje prekiaujate padangomis, todėl norite, kad pas jus ateitų tik tie, kurie nori pirkti padangas, o ne domisi bendrine informacija apie padangų gamybą, keitimo ypatumus, kur jas utilizuoti ir pan. Jūsų verslui naudingiausi potencialūs pirkėjai, o ne moksleiviai, rašantys klasės projektą apie padangas ir jų naudą bei taršą aplinkai.

Kitas momentas – lankytojų kiekis. Advanced Web Ranking tyrimas parodė, kad pirmoji pozicija sulaukia 35 proc. paspaudimų, antroji pozicija – 17 proc. trečioji – 10 proc. ketvirtoji – 7 proc., penktoji – beveik 5 proc. paspaudimų. Nereikia būti statistikos mokslų daktarais, kad suprastume, jog tikslas yra pirmoji vieta, nes tada gausite daugiau lankytojų į savo puslapį.

Trečias aukščiau minimas momentas – organinis srautas. Google paieškoje yra pateikiama gana nemažai reklamos, už kurią moka jos užsakovai. Pasak SmartInsights.com, 94 procentų visų paspaudimų yra ant organinių rezultatų ir tik 6 proc. – ant mokamos reklamos. Akivaizdu, kad labiausiai apsimoka turėti aukštas pozicijas organinėje paieškoje, nei išleisti krūvas pinigų papuolant tarp mokamų.

SEO – ne tik svetainėms, bet ir turiniui

Kai kalbama apie SEO, dažniausiai turimas omenyje įmonės ar organizacijos puslapis. Šiuolaikinė rinkodara keičiasi, todėl reiktų paminėti, kad interneto puslapis ne visada yra vienintelis SEO kampanijos objektas. Tokiais objektais gali tapti ir kitas turinys, pavyzdžiui, išsamus straipsnis apie jūsų verslą Delfi.lt naujienų portale, įmonės pristatymas Rekvizitai.lt portale, video klipas Youtube.com socialiniame tinkle, Facebook ar Instagram paskyra ir t.t. Tie puslapiai yra turinio rinkodaros kampanijos dalis, todėl natūralu, kad šio turinio užsakovai yra suinteresuoti aukštomis pozicijomis. Juk įvedus įmonės pavadinimą norisi, kad lankytojas gautų visą išsamią informaciją apie įmonės veiklą.

Dėl šios priežasties SEO apibrėžime ir sakome: „SEO – tai TURINIO ir interneto puslapio pritaikymas…“

SEO atliekamas tik išsiaiškinus tikslius kiekvieno puslapio savininkų poreikius, kurie gali būti skirtingi. Vieniems svarbiausia pardavimai internete, kitiems – edukacinė veikla, tretiems rūpi stiprus prekės ženklas. Pagal tai ir sukuriama individuali SEO strategija, kurios nuosekliai laikomasi ištisus metus.

Kas atlieka optimizavimą? Tai komandinis darbas!

Optimizavimą paieškos sistemoms atlieka visa komanda, kurią sudaro skirtingų sričių specialistai: įmonės rinkodaros skyriaus darbuotojai, interneto puslapio kūrėjai, SEO specialistai ir įvairaus turinio kūrėjai. Šiam procesui vadovauja ir visus darbus koordinuoja SEO specialistai.

SEO specialistų komanda

Ar jie tikrai reikalingi? Gal už rinkodarą atsakingas darbuotojas galėtų viską pats sukoordinuoti? Deja, SEO procesui atlikti reikia gana nemažai specifinių žinių. Be to, net pati Google rekomenduoja nusamdyti SEO specialistą, kuris padėtų su puslapio optimizacija:

Geriausias laikas pasamdyti [SEO specialistą] yra tada, kai planuojate perdaryti esamą arba kurti naują tinklalapį.

SEO specialistai puikiai išmano Google pateiktus kelių šimtų puslapių apimties nurodymus, kaip optimizuoti tinklalapius, kokių technologijų reiktų vengti, o kokias priešingai, įdiegti prioritetine tvarka. Jie moka analizuoti esamus puslapius ir aptikti tam tikras problemines vietas, kurios neleidžia pasiekti aukštesnių pozicijų. SEO ekspertai moka sutvarkyti apleistus ar net kibernetinių nusikaltėlių „nulaužtus“ puslapius, kuriems buvo siekiama pakenkti.

Dėl šios priežasties Google pasitiki SEO paslaugų teikėjais. Atėjo laikas pasitikėti ir jums.