Kaip rašyti SEO straipsnius?
Šis straipsnis yra skirtas visiems, kas nori išmokti greitai ir kokybiškai rašyti SEO straipsnius. Už jus straipsnio neparašysime, tačiau padėsime susiplanuoti patį rašymo procesą, kad SEO straipsniai būtų lengvai skaitomi, greitai rašomi, o gal net ir įdomūs.
SEO straipsnių apimtis
Amžinas klausimas. Paprastas atsakymas: 300-500 žodžių. Kodėl toks kiekis? Tai Word puslapis, kuriam perskaityti reikia 3-5 minučių. Tiek laiko gali skirti daugelis interneto lankytojų. Tiesa, Google robotui tiek nereikia, bet apsimeskime, kad rašome skaitytojams, o ne programoms…
Ar kas pasikeis, jei rašysite 500-700 žodžių straipsnius? Lietuvos SEO rinkoje daryti eksperimentai parodė, kad ilgas tekstas ne visada yra geriau randamas, tad 500-700 žodžių straipsniai NEBŪTINAI yra geresni. Tokios apimties tekstai yra rašomi įmonės tinklaraščiuose ir žiniasklaidoje.
Kas bus, jei parašysite 200 žodžių straipsnį? Nieko. Klausimas tik kur jį paskui publikuosite, kai dauguma straipsnių katalogų priima straipsnius nuo 300 žodžių apimties. Kai kurie net reikalauja 450 ir daugiau.
Kur talpinsite SEO straipsnius
Keistas klausimas SEO straipsnių rašytojui? Deja, dabar 2019 metai ir labai svarbu žinoti, kam rašote straipsnius. Nuo to, kokiame puslapyje jie bus talpinami, gali priklausyti straipsnio tema, tonas, stilius. Pavyzdžiui, gaunate užduotį parašyti SEO straipsnį apie automobilių nuomą. Kelionių tinklaraštyje rašysite vienaip, verslo leidiniui – kitaip, pramogų leidiniui – dar kitaip. Galima skirtingai tą patį straipsnį rašyti ir moteriškos auditorijos lankomam puslapiui, taigi, skaitytojų auditorija ir puslapio tematika yra svarbi.
SEO straipsnio pavadinimas
Jis nebūtinai turi būti „clickbaitinis“ – labai užkabinantis. Rašote SEO straipsnį, todėl reiktų paminėti pagrindinį raktinį žodį. Linksnis – nesvarbus. Reiktų vengti straipsnio pavadinimo, kuris sutampa su raktiniu žodžiu, pavyzdžiui „automobilių nuoma Vilniuje“. Taip pat reiktų vengti ilgų pavadinimų. Idealiausias ilgis – 6-8 žodžiai.
3 SEO straipsnio dalys
Įžanga
SEO straipsnis turėtų prasidėti gana gerai paruošta įžanga, kuri atsakytų į tuos klasikinius 5 klausimas: Kas? Kada? Ką veikė? Kur? Kodėl? Įžangos apimtis – 2-5 sakiniai. Pirmuose dviejuose sakiniuose galėtų būti paminimas raktinis žodis. Kodėl? Todėl, kad pirmus du sakinius Google dažniausiai paima kaip MetaAprašymą ir parodo paieškos rezultatuose.
Problemos dėstymas
SEO straipsnio esmė – aprašyti tam tikrą problemą ir išvardinti jos sprendimo būdus, tarp kurių yra ir užsakovo siūlomas būdas. Didžioji straipsnio dalis (apie 200 žodžių) turėtų būti skiriam būtent problemos nagrinėjimui. Galima grįžti prie tų 5 klausimų iš įžangos ir kiekvieną jų atsakyti 3-5 sakiniais.
Dėstymas yra ilgiausioji teksto dalis, todėl čia reiktų viską skirstyti į kelias pastraipas su pastraipų pavadinimais. Pastraipų pavadinimus reiktų išskirti H2 arba H3 formatavimu, iš bėdos tiks ir paprastas Bold tekstas.
Pabaiga
Trumpas apibendrinimas ir priminimas, kas gali išspręsti minėtą problemą. Čia galima rašyti ir tiesioginę reklamą, paminėti įmonės pavadinimą, duoti tiesioginę nuorodą į užsakovo puslapį. Pabaiga turėtų būti 2-3 sakinių ilgumo.
SEO straipsnio formatavimas
Labai svarbu tinkamai formatuoti SEO straipsnius. Rekomenduojama pastraipos pavadinimus dėti kas 200 žodžių, kad skaitytojui būtų paprasčiau koncentruoti dėmesį. Pastraipos turėtų būti iš 3-5 sakinių, ne ilgesnės. Tekste nereikia papildomai paryškinti raktinių žodžių. Jei užsakovas prašo juos paryškinti, tai darykite naudodami ne Bold, o Highlight funkciją Worde. Kai tekstas kopijuojamas publikavimui, Bold išlieka, o Highlight pranyksta daugumoje TVS redaktorių.
Nereikia naudoti Underline formatavimo. Šis būdas yra naudojamas tik nuorodai paryškinti.
Paryškinti galima žodį ar frazę, ne ištisus sakinius straipsnio viduryje.
Iliustracijas ir video intarpus paprastai deda užsakovas, tačiau galite palengvinti užduotį, jei turite laisvo laiko. Dažnai Copy+Paste publikavimas iš jūsų įdomaus straipsnio padarys nykų ir nuobodų skaitalą.
Nuorodas susidės pats užsakovas arba tas, kuris publikuos straipsnį. SEO straipsnių rašytojas gali įdėti nuorodas į šaltinius, kuriais rėmėsi rašydamas straipsnį, jei to pageidavo užsakovas. Beje, išeinančios nuorodos į Wikipedia, Forbes ar CNN puslapius tikrai nekenkia, kaip iki šiol buvo manoma.
SEO straipsnį saugokite Word dokumentu. Jei dirbate su Mac kompiuteriu, nesiųskite .pages failo – jis nemokės jo atsidaryti. Dirbdami su Open Office redaktoriais stebėkite, ar nesaugote straipsnio .odt formatu – jis Worde praranda tam tikrus formatavimo dalykus.
Naudokite klaidų tikrinimą. Google Docs turi tokią funkciją, tačiau ji labai silpna. Nepatingėkite straipsnio gramatikos pasitikrinti rasyba.lt puslapyje ar panašiuose įrankiuose.
Sėkmės!